E-oyun dünyanın en büyük pazarlarından biri haline geldi
Türkiye'den grand strateji oyunu
Y ve Z jenerasyonundan milyonlarca kullanıcı video oyunlarına ilgi duyuyor. E-oyun dünyanın en büyük pazarlarından biri haline geldi. Ancak çocukluğunda bu oyunlara ilgisi olupda yetişkin olunca oyun geliştirme işine girenlerin sayısı, ülkemizde fazla yoktur diye tahmin ediyorum. Temel Kırcı bu gençlerden biri. Bilgisayar oyunlarına olan ilgisi, Kırcı’nın bilgisayar mühendisliği okumasına ve Hindistan’da üç ay boyunca oyun geliştirme üzerine staj yapmasına neden olmuş. Ardından da kendisi bir strateji oyunu geliştirmiş.
“2020 yılına girdikten sonra dünyada meydana gelen Covid-19 krizi, ardından gelen ekonomik ve siyasi krizlerden sonra grand strateji türündeki oyunları araştırmaya başladım. Bu türdeki çoğu oyun Orta Çağ, Birinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş üzerine kurgulanmıştı. Günümüzde yaşanan olayların da bahsettiğim diğer olaylar gibi yıkıcı bir etkisi olacağını düşündüğüm için 2020 yılı ve sonrasında yaşanan olayları baz alan Steel Nations (Çelikten Ülkeler) isimli bir strateji oyunu geliştirmeye karar verdim. Özellikle günümüzde oyuncular bu türe ilgi duymasına rağmen ülkemizdeki oyun sektöründe bu tür ile alakalı ciddi bir proje bulunmuyor” diyen Kırcı, dünyanın bu yıl ve gelecekte yaşanacak zorluklar karşısında çelik gibi sağlam durması dileği üzerine grand strateji oyununa bu ismi verdiğini söylüyor. Grand strateji, diğer oyun türlerinden farklı olarak ülkelerin ayrıntılı olarak ekonomik, askeri, teknolojik, siyasi ve diplomasi gibi konular çerçevesinde yönetme imkanı sağlayan bir oyun türü olarak tanımlanıyor.
GÜNCEL DÜNYANIN YANSIMASI
Bu oyun nasıl geliştirilmiş ve nasıl kriterler alınmış konularına gelecek olursak… Unity oyun motoruyla beş aydır geliştirilen ve yüzde 70’i tamamlanan oyun, tüm dünyada yaşanan virüs ve ekonomik kriz sonrası dünyada artan tansiyon sonucunda ülkelerin doğal kaynaklar için birbirleri ile olan mücadelesi üzerine B kurgulanmış. Ülkeler bir taraftan virüs yüzünden insan kayıplarının önüne geçmeye çalışırken diğer taraftan ekonomik krizden kurtulup ülkenin ayakta kalmasını sağlamayı amaçlıyor. Ülkeler bunu başarmak için çılgın bir silahlanma yarışı içerisine giriyor. Kırcı oyunu şöyle anlatıyor: “Gerçek 3D dünya haritası üzerinde bulunan 244 ülkeden birini seçerek mücadelemize başlıyoruz. Her ülke gerçek şehirlere, isimlere ve nüfusa sahip.
Her şehir üniversite, hastane, hava savunma sistemi, petrol rafineri, nükleer santral, askeri fabrika, havaalanı, liman ve maden tesisleri içerebilir ve inşa edilebilir. Oyunda ülkelerin dinleri, yönetim şekilleri, ayrıntılı askeri gücü eklenmiş durumda. Ayrıca 5 farklı doğal maden kaynağı bulunuyor. Oyunda askeri birim üretme, satma ve diğer ülkelerden satın alma olacak. Casus yetiştirme, darbe düzenleme, devlet başkanlarına suikast, ekonomik ambargo, silah ambargosu gibi seçenekler de mevcut.”
YATIRIMCILARIN İLGİSİNİ ÇEKTİ
Oyundaki verileri Dünya Bankası, Wikipedia, Global Firepower gibi güvenilir resmi yerlerden bütün ülkeler için tek tek elle girdiğini belirten Kırcı, artan veri yoğunluğundan ötürü bundan sonraki stratejisinin veri setleri kullanarak belirtilen yerlerden anlık olarak verileri çekmek ve güncellemek olacağını söylüyor.
Kırcı, “Oyun Türkiye’den üç, yurtdışından ise bir yatırımcının ilgisini çekti ve görüşmelerimizi yaptık. Yatırım süreci tamamlandıktan sonra proje çok daha hızlı bir şekilde ilerleyecek. Özellikle Ul ve modelleme konularında oyunda ciddi eksiklikler bulunuyor. Oyunu yaz ayına kadar steam platformunda yayınlamayı düşünüyoruz. Sekiz farklı dil desteği olacak ve multiplayer desteği eklenecek. Steam platformunda yayınlandıktan sonra oyunumuza DLC dediğimiz ek paketler çıkartacağız. 2022 yılının başlarında ise mobil tarafta oyunumuz yayınlanmış olacak. Steam platformundaki oyun fiyatı rakip oyunlarla kıyasla biraz daha makul bir fiyatta olacak. Mobil tarafta da benzer bir strateji uygulayacağız” diye ekliyor.