Sanal Gerçeklik Halkla Tanışıyor
1990’lardaki ilk sanal gerçeklik (VR) patlamasının en büyük hayranlarından biri Jeffrey Travis’ti. Mühendis ve film yapımcısı olan Travis, sırtına sanal bir jet paketi takıp sanal dünyaları keşfe çıkacağı günü iple çekiyordu. Sonra, VR’ı denedi. “Çok kötüydü,” diyor. “Grafikler o denli berbattı ki neye baktığınızı bile anlamıyordunuz.” Yıllardan 201S ve Travis artık kendi VR ürününü piyasaya çıkarmaya hazırlanıyor.
Bu, Rocket Ace adında hiper gerçekçi bir jet paketi turu. Oculus Rift başlığı takan kullanıcı naylondan yapılmış bir koşum takımı giyiyor ve Süpermen usulü “uçuyor.” Oculus VR’ı 2014’te satın alan Facebook birçoklarının gelişini çoktan bildiği bir çağın kapısını araladı. “Yüksek çözünürlüklü küçük boyutlu ekranlar, geliştirilmiş hareket saptama algılayıcıları ve Moore yasası birleşiyor” diyor Travis. Diğer firmaların da eli boş durmuyor. Samsung da Oculus VR’la işbirliği yaparak Galaxy Note 4 için bir başlık geliştirdi ve Sony de Playstation 4 için bir başlık prototipi olan Morpheus Projesini duyurdu. Google ise kendi Tango Projesi için geliştirme kitleri satıyor. Bu kit, bir dizi algılayıcı ve bilgisayarlı görüş sayesinde telefonların VR platformuna dönüştürülmesine izin veriyor. Microsoft da projeksiyon aygıtları ve Kinect sistemini kullanarak her odayı artırılmış gerçekliğe dönüştürebileceğini göstermek için RoomAlive’ı tanıttı.
Teknoloji devlerinin VR alanına yığılmasından tüketici kârlı çıkacak Mevcut tedarik zincirleri günümüzün geliştirme kitlerini maliyeti giderek düşen rafine ürünlere dönüştürmeye yardım edecek. 2015, herkesin VR başlığı aldığı sene olmayacak belki, ama herkes bu yıl VR başlığı istemeye başlayacak.
KISACA: Geliştirilmekte olan bir dizi sanal gerçeklik (VR) aygıtı kısa süre sonra tüketicilerin elinde olacak.