Haberler

Türkiye’de E-Spor Anlayışı Yeni Bir Boyuta Taşındı

Geçtiğimiz Nisan ayında Bilim ve Teknikte dünyada e-spor akımı ve Türkiye’nin e-spora yaklaşımı konulu bir yazı yazmıştık. Bu yazıdan kısa bir süre sonra, 12 Temmuz’da Türkiye’de e-spor adına dikkat çekici bir etkinlik gerçekleştirildi. League of Legends oyununun yapımcısı Riot Games’in Türkiye ekibi, yurtdışındaki turnuvalarda Türkiye’yi temsil edecek takımın belirleneceği Leagu-e of Legends Türkiye Finalleri’nde 10 binden fazla seyirciyle Ülker Sports Arena’yı hınca hınç doldurmayı başardı. Finalde Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından lisanslandırıl-mış resmi sporculardan oluşan 5’er kişilik takımlar, 112 bin TL’lik ödül havuzu ve Kore’de düzenlenecek 2014 Sezonu League of Legends Dünya Şampiyonası’na katılım hakkı için mücadele etti.
E-Spor Anlayışı

Seyircilerin sayısı ve coşkusu açısından derbi niteliğindeki bir spor karşılaşmasını aratmayan etkinlikte, 200’den fazla kişi görev alırken, 29 kamera ile çekilen maçlar internetten canlı olarak yayımlandı. Spikerinden yorumcusuna, hakeminden tezahüratına kadar heyecanın bir an bile temposunu yitirmediği bir organizasyondu. Etkinlikten çıkan en önemli sonuç ise, bana kalırsa Türkiye’de böyle organizasyonlara aslında ne kadar büyük bir ilgi olduğunun somut olarak ortaya koyulmasıydı. Burada gerçekten dikkatlerden kaçmaması gereken büyük bir dünya var ve 14-24 yaş arası 15 milyon genci barındıran Türkiye, bunun bir parçası olabileceğini kanıtlamış durumda. İlginç bir şekilde, dünyada bu tarz oyunları oynayanlara üniversiteler bile burs vermeye başladı (bit.ly/mobalol). Biz de bu alandaki gelişmelerin takipçisi olacağız.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu